HTM i Vipperød 18-19. marts 2023

Sikke en weekend!!! Sjællands HTM Forening, aka Sidsel og jeg havde arrangeret en dobbelt HTM konkurrencen i Hund360 hallen i Vipperød. Der var tilmeldt lige over 100 starter pr. dag, det var noget mere end vi havde regnet med, men fedt med sådan en opbakning fra alle.

Da jeg jo havde stillet op med en kortere version i klasse 2 af Moccas klasse 3 program på Garbogaard, besluttede jeg at jeg ville stille hende i klasse 3 i Vipperød. Programmet er jo det samme. HTM3 var en af lørdagens første klasser, og heldigvis for det, jeg nåede slet ikke at blive nervøs fordi der også var en del vi skulle som arrangører, så inden jeg fik set mig om stod Mocca og jeg i det store opvarmningsområde, gik ind i ringen og gjorde klar. WOW Mocca var fantastisk ❤ en stort set fejlfri debut, med undtagelse af en lille twist og en gi pote. Jeg er mega stolt af hende!!

Vi endte med at blive nr. 3 i klassen OG fik høje nok point til at få vores første cert. Det var en helt vild følelse, helt ubeskrivelig.

Til præmieoverrækkelsen sidst på dagen blev Årets hunde i Border Collie Klubben også fejret og søreme om ikke også Mocca blev Årets HTM2 hund ❤

Jeg glædede mig til at komme i ringen om søndagen, meeeen her havde nervøsiteten sneget sig lidt ind på mig. Mocca arbejde som sædvanlig, det bedste hun kunne. Vi blev begge forstyrret undervejs i programmet, af en hund der skreg meget voldsomt, men det er de ting der kan ske, så det er bare at prøve og komme videre på bedst mulig måde og det gjorde vi heldigvis. Igen om søndag blev Mocca 3. vinder og nu med sit 2. cert <3. Jeg har slet ikke ord, og der kneb sig også en tårer eller 3 for denne fantastiske hund. Det var vildt at opleve.

Skriv en kommentar