Nosework 2 Nykøbing Sj.

Søndag den 22. oktober 2023 havde Ex-it og jeg fået plads til NW2 prøven i Nykøbing Sj. Det var ikke et sted vi havde været før og det er altid spændende med nye områder. Pørven var delt så man tog søgene 2 x 2.

Jeg skulle starte med indesøget hos Hanne. Tiden var sat til 3 minutter og der var 2 kilder. Ex-it var top sej, jeg ved ikke om man kan fornemme det på billedet, men hylderne er sådan nogle tråd hylder. Jeg kunne se hun fik fært, hun søgte og pludselig havde hendes hundetegn sat sig fast i hylden. Ex-it er heldigvis ret cool, så hun stod helt stille mens Hanne kom over og holdte hende og jeg fik klikket hendes halsbånd af og fik hende fri. Da jeg sagde finde til hende søgte hun glad videre, det var en utilgængelig kilde så hun lavede ikke en frysemarkering, men hun var tydelig nok til at jeg turde sige fundet -og det var korrekt.

Vi nåede ikke at finde den anden kilde i søget, før end tiden løb fra os.

Det blev til 12,5 point – 0 fejl og 3 minutter i indesøget.

Vi gik direkte videre til beholdersøget, også hos Hanne. Her var der også 2 dufte og der vat sat 2 minutter af.
Der var ingen slinger i valsen hos Ex-it, hun gik direkte ind, hurtigt søg og markerede den korrekte. Jeg gik ud og belønnede og satte hende til at søge igen, hun var hurtigt videre og markerede også den næste korrekt.

I beholdersøget fik vi 25 point – 0 fejl og en tid på 25,13 sekunder.

Efter disse 2 søg var der frokostpause. Arrangørerne havde sørget for kage og det var muligt at sidde inde i varmen, så det var ren luksus og hygge.

Efter frokost byttede grupperne og det og vores første søg var køretøjssøget. Det var en bil og en dumper (hedder det det?). der var 2 kilder og sat en tid på 2 minutter.

Vi brugte lidt tid på at komme et par gange rundt om bilen, men da vi kom over til dumperen fandt Ex-it ret hurtigt begge kilderne. De var placeret ens på baghjulet på hver deres side af køretøjet.

Det blev til 25 point – 0 fejl og en tid på 59,84 sekunder.

Udesøget var et ret stort område med 2 kilder og en sat tid på 3 minutter. Ex-it startede og søgte ret fint derned af, hun er heldigvis ret fin til at gå ind i hjørner, så ret hurtigt fandt hun den første kilde der var placeret utilgængeligt bag pallerammen.

Vi søgte videre og man kan ikke se det på billedet men bag palle stakken på hjørnet stod der nogle plastik kabeltromler af en slags, her viste hun ret meget interesse også rundt om hjørnet. da hun havde søgt der et godt stykke tid uden at markerede noget besluttede jeg at vi lige måtte undersøge sidste del af området og så kunne vi vente tilbage hvis hun ikke fandt andet. Det var en god beslutning fra førerens side 🙂 Da vi kom væk fra det gik der ikke lang tid før Ex-it markerede sidste kilde, en utilgængelig nede i et “brønddæksel”

Det blev til 25 point – 0 fejl og en tid på 1.59,28.

Til præmieoverrækkelsen viste det sig at vi havde vundet beholdersøget <3. Jeg kan ikke huske hvad nr. vi blev samlet men det var vist en 5-69 stykker.

Skriv en kommentar